Paul Verhoeven, Elle, 2016

Çok güzel başlangıç, güzel back story, sonra neden konulduğunu anlamadığım ilişkiler, mesela oğlunun eşinin ve yeni doğan siyah çocuk (çok kötü bir şaka), kadının en yakın arkadaşı ve eşiyle olan hiçbir şey söylemeyen ilişkisi… Bu detaylar ve detayların kör göze parmak sahneleriyle, anladık deli kız arkadaş oğlu anneden çalmak ister ve dindar insanlar karanlıktır!, film bitmek bilmedi. 3 kez tekrar eden tecavüz oyunu sahnesi bir süre sonra gülme refleksini tetikledi. İntikam hissi desen cılız, cinsel karanlık sarmal desen esneye esneye izledik, annelik babalık ilişkisi mi, desen hayalet gibi, Hristiyanlık medeniyet Avrupa’ya dair bir görüş bildirse evde yok.

En baştan beri kadının her şeyi ayarlamış olmasını bekledim o karakterden, yani o kadar otoriter ki, ilk tecavüzü bile aslında o ayarlamış, adama rol yazmış sandım. Ama öyle olmadı. Kadın tecavüz temalı bilgisayar oyunları yaptığı için zaten istiyor muydu tecavüzü? Bu yönetmen bize ne demek istiyor ? Ayrıca üzülerek söylüyorum ama galiba kimse kadının tecavüzcüsüne cinsel istek duymaktan onu öldürme noktasına 3 dakika içinde geçişinin nedenini anlayamadı, ki bu detay karakteri yaşıyor yapacak iken, karakter, yazarın bilinçaltında birtakım kompleksler olmaktan ileri gidemedi. Halbuki tecavüz fantezisi nerelere de giden bir konu olarak ele alınabilinirdi.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s