Chris Marker, A Grin Without a Cat, 1977

Sosyalist hareket kedinin gülüşü gibi havada asılı kalır, kedinin kendisi yok olur.

Peki gülüş neden havada asılı kaldı? Tabanıyla (işçi sınıfı) iletişimsiz kaldığı için.

Filmde mi geçiyordu yoksa 4 saatlik filmi 4 arayla izleyip çok konuştuğumuz aralarda mı oldu hatırlamıyorum ama Aslı bize solculuk melankolisi ve otantik devrimi anlattı.

Solcular, Paris komünü de dahil, sürekli yenildikleri için, her devrimleri de sonunda kapitalizm tarafından alt edildiği için, bir yenilgi melankolisi taşırlarmış, ama umudu kaybetmeyelimmiş. Lenin Bolşevik devriminin 94. gününde merdivenlerde dans etmiş, Paris komününün 93 günlük ömründen 1 gün daha uzun yaşadığı için.

Marx dermiş ki, her devrim otantik olmalı. Şimdi Che gerilla takılarak gezdi devrimini yaptı, sen tekrar dağda gerilla olarak devrim yapamazsın artık! (Aşı gibi) Zavallı bir adam (Bolivyalı mıydı?) belgeselde dağlarda ağlıyordu zaten, yazık, Che’den sonra ne dağı!

Che’nin naaşı sahnesinde Aslı şöyle sordu: Size bir şeyi hatırlattı mı?

Ben bir an Sarı Zeybek’i düşündüm 🙂 Ama tabii ki Potemkin’deki bıyıklı işçi kahramanımızın saygın naaş sahnesinden bahsetmekteydi.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s