Alfred Hitchcock, Rope, 1948

Ali’den öğrendiklerimiz: Hitchcock’a göre başarı, maliyetini ikiye katlamakmış.

Film tiyatrodan uyarlama, bu yüzden tek planda çekilmiş olabilir. Arada cut’lar olmasının nedeni makaranın yetmemesi. Aslında tek plan.

Şahit olmak ve izlemek. Hitchcock daha çok şahit olmamızı istemiş ve izleyiciyi deney objesi yerine koymuş. Uzun süre izleyici olmak ve şahit olmayı konuştuk. Sinema izleyicisi olmak nedir? Bunu düşünmek önemli mi acaba?

Filmde toplumun iyileşmesi için “daha iyi” olanların “daha kötü” olanları ayıklaması diyalogu ilginçti. Yine homo erotizmi görüyoruz.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s